Saltar a continguts

Ass. Triangle Blau

Navegació

Menú principal

Pel·lícules i documentals

Cartell Ampliar imatge
La Conspiración del silencio (2014), estrenada a partir del 23 de gener de 2015

Director: Giulio Ricciarelli
Intèrprets: Johann von Bülow, Alexander Fehling, Friederike Becht, André Szymanski, Gert Voss
Gènere: Drama. Durada: 122 minuts
País: Alemanya. Any: 2015

Sinopsis: Frankfurt, 1958.
El jove fiscal Johann Radmann intenta obrir-se camí a la Fiscalia, sempre a la caça de casos més emocionants que les infraccions de trànsit que acostumen a encomanar-li. Un periodista el posa sobre la pista d'una trama molt fosca: algunes de les més altes esferes del Govern estan involucrades en una conspiració per amagar crims comesos pels nazis durant la Segona Guerra Mundial. Amb l'ajuda d'un supervivent d'un camp de concentració anomenat Simon Kirsch, Johann Radmann i Thomas Gnielka treballen mà a mà per trobar proves que vinculin milers de soldats de les SS, que ara ocupen càrrecs de gran importància a l'Administració, amb les atrocitats comeses a Auschwitz. El Johann es bolca plenament en el cas i comença a dubtar fins i tot de l'honradesa de la seva pròpia família.

 

Il·lustratiu retrat del despertament d’Alemanya als horror comesos pel regim nazi, La conspiración del silencio funciona com un correcte drama històric (ambientat al Frankfurt de finals dels anys 50) que integra elements de thriller.

Basada en la investigació real que va conduir al judici dels dirigents i botxins d’Auschwitz, la pel·lícula adopta el punt de vista d’un jove advocat compromès amb la veritat, una espècie de versió teutona del Tom Cruise d’ Alguns homes bons. Un personatge que, en els millors moments del film, es descobrirà assetjat per fantasmes sorgits d’una memòria alhora col·lectiva i personal. Didàctica i acadèmica, La conspiración del silencio busca posar el dit a la llaga històrica, però també té cura de no inquietar gaire l’espectador, i ofereix un relat dinàmic i unes conclusions confortants.

Alguns del fils argumentals de la pel·lícula remeten a l’esfereïdora Tras el cristal d’Agustí Villaronga i a la pertorbadora La cuestión humana de Nicolas Klotz, films que sí que van gosar encarar, respectivament, la brutalitat i la desgraciada pervivència de les atrocitats de la història.

Crònica de M. Yáñez (Diari Ara, 23/01/2015)